hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قزوین| افتتاح سافاری پارک، قزوین را به منطقه گردشگری تبدیل می کند

قزوین| افتتاح سافاری پارک، قزوین را به منطقه گردشگری تبدیل می کند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: با افتتاح هفت دره سافاری پارک در بوستانی ملی باراجین، قزوین به عنوان منطقه گردشگری شناخته خواهد شد.

به گزارش مهر، حکمت الله داودی به مناسبت روز ملی شورا ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در تالار مفاخر شهرداری قزوین با بیان اولویت‌های شورای شهر در دوره جدید اظهار کرد: مهمترین وظیفه ما سیاست گذاری و نظارت بر فعالیت‌های شهرداری است و مسئولیت سنگینی از اداره شهر برعهده شوراست که جایگاه این نهاد باید حفظ شود.
وی افزود: مدیریت یکپارچه شهری با استفاده از درآمدهای پایدار دو لایحه مهمی است که در مجلس در حال بررسی است و در صورت تصویب، بسیاری از مشکلات موجود برای ساماندهی سازمان‌های شهرداری و شرایط درآمدی شهرداری‌ها برطرف خواهد شد.
داودی بر لزوم جلب مشارکت شهروندان در اجرای طرح‌های شهری تاکید کرد و گفت: مشارکت‌های مردمی و سرمایه گذاری کمک می‌کند تا بسیاری از مشکلات طرح‌های شهری بسرعت برطرف شود.
وی با ارائه گزارشی از عملکرد دو ساله شورا یادآورشد: شورای پنجم از اول شهریورماه سال ۹۶، و همان ابتدای فعالیت خود، همه موضوعات شهری از جمله خدماتی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی و مذهبی مورد توجه قرار داده است.
داودی بیان کرد: از سال گذشته فعالیت‌های ورزشی بخصوص در حوزه حوزه همگانی در اولویت برنامه‌های شورای شهر قرار گرفت که در این راستا بستر لازم برای اجرای ورزش‌های همگانی در صبح و عصر در ۴۰ بوستان و فضای سبز فراهم شد.
وی تصریح کرد: جاده سلامت نیز یکی دیگر از مکان‌های پر رفت و آمد شهر قزوین است و تلاش شد در تمام ساعات روز از نظر امنیتی توسط گشت‌های محسوس و نامحسوس شرایط مناسبی برای ورزش شهروندان فراهم شود.
ایجاد ۳۵ کیلومتر فضای ویژه دوچرخه سواری در شهر قزوین
داودی از ایجاد ۳۵ کیلومتر فضای ویژه دوچرخه سواری در شهر قزوین هم خبر داد و گفت: تا زمانی که مسیرهای امن پیش بینی نشود این مسیر افزایش نخواهد یافت.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: توجه به حمل و نقل عمومی برای کاهش مشکلات زیست محیطی و روان سازی ترافیک در دستور کار است و در این راستا تجهیز ناوگان اتوبوسرانی جدی گرفته شده است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه با نوسازی ناوگان در حال حاضر اتوبوس فرسوده در قزوین نداریم، و بزودی ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید اسکانیا و ۲۰ دستگاه مینی بوس برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی خریداری خواهد شد.
تحقق ۸۵ درصدی بودجه عمرانی شهرداری قزوین
داودی اظهار کرد: سال گذشته از ۴۴۳ میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری، ۸۵ درصد آن محقق شد و افزایش بودجه عمرانی را امسال هم در دستور کار قرار داده‌ایم.
رئیس شورای اسلامی شهر قزوین اظهار داشت: هیچ پروژه شهرداری در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی تعطیل نشده است.
افتتاح پل امام رضا (ع) در هفته شوراها
وی از افتتاح رسمی پل امام رضا (ع) با اعتباری بالغ بر ۱۴۷ میلیارد تومان به طول دو کیلومتر در هفته شوراها خبر داد و گفت: در آینده با اتصال این پل به پل ابوترابی و در ادامه به محدوده ارنجک، بسیاری از مشکلات دسترسی شهروندان از شمال به جنوب شهر رفع خواهد شد.
داودی بیان کرد: برای تعریض جاده نسیم شمال مقرر شده تا نسبت به اجرای این طرح به صورت بتن مسلح تا نزدیک میدان خلیج فارس اقدام شود که برای تسهیل در عبور و مرور یک یا دو متر هم مسیر اضطراری پیش بینی شده است.
افتتاح ۴ دره سافاری پارک تا پایان امسال
وی در ادامه گفت: در بوستان باراجین به عنوان تفرجگاه ملی کشور با اجرای طرح هفت دره سافاری پارک که تاکنون سه دره آن تکمیل شده در حال توسعه این منطقه گردشگری هستیم که چهار دره آن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
داودی افزود: سافاری پارک قزوین اولین سافاری پارک کشور است که با اجرای آن قزوین به عنوان قطب گردشگری کشور شناخته می‌شود که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد